Ynskjer du å utvikle verksemda di vidare? Har du tankar og idear som det kunne vore fint å diskutere med andre? Bli med på utviklingsverkstad!
Stad: Radisson Blue Beitostølen Resort
Dato: 5. april 2022
Tidspunkt: Kl. 9.00-16.00
Meld deg på innan 15. mars
Målet for verkstaden er at verksemda di skal kome vidare i utviklingsarbeidet. Verksemder, forskarmiljø og verkemiddelapparat skal løyse utfordringar i lag.
Meld deg på her
På utviklingsverkstaden vil du:
- Få hjelp til å definere utfordringar i eiga verksemd
- Arbeide saman for å løyse utfordringar
- Få bistand frå ulike aktørar og avtale vidare framdrift
- Arbeide i nettverk med andre lokalmatprodusentar som kan ha tips til utviklinga di
Du vil møte:
- Ekspertar frå matforskingsinstituttet NOFIMA og forbruksforskingsinstituttet SIFO ved OsloMet
- Rådgjevarar frå næringshagar, statsforvaltaren i Innlandet, kompetansemeklarar, Innovasjon Noreg og Innlandet fylkeskommune
- Andre lokalmatprodusentar frå fjellområda i Innlandet
Det er Fjellnettverket i lag med Valdres Næringshage og Statsforvaltaren Innlandet som arrangerer verkstaden.
På utviklingsverkstaden skal vi jobbe med fire tema.
Tema 1: God emballering som bevarer produkta og bidreg til sal
Emballering skal bidra til at maten held seg lengre. Plast er oftast løysinga for å god haldbarheit og vern for produkta, men har nokon utfordringar. Kva emballering vil fungere i framtida?
- Berekraft og klima
- Bevarar smak og produkt
- Utsjåand og design
Tema 2: Produksjonsprosessar
Matproduksjonen i fjellet bygger på bruk av natur og tilgjengelege ressursar inærområda. Endringar i klima og andre miljøutfordringar påverkar tradisjonelle produksjonsmetodar.
- Kva for metodar er truga?
- Korleis kan me ivareta gamle teknikkar og likevel sikre at produksjonenblir effektiv og kvaliteten på produksjonen god
- Auke i produksjonen – mindre handarbeid og meir industri
Tema 3: Produktutvikling
Matproduksjonen i fjellet er ofte basert på råvarer frå storfe, geiter, sau, fisk, vilt, bær- og grønsakproduksjon. Tradisjonelt har dette vore viktige ressursar i kosthaldet til nordmenn, men det er i endring. For å møte nye ynskje frå forbrukaren, må verksemder i fjellområda vere innovative og nyskapande i produksjonen sin.
- Treng me heilt nye produkt?
- Kan me gjere endringar på eksisterande produkt?
- Korleis blir produkta lagra, foredla, framstilt for marknaden?
- Korleis produkta ser ut, smaker, konsistens osv.
Tema 4: Matarv - som ressurs i utvikling av produkt og opplevingar
Styrke konkurransekrafta til produsentar i fjellet gjennom å formidle historia om berekraftig bruk av naturressursane, kultur, tradisjonar og produksjon i fjellet. Korleis kan produsenten auke verdiskapinga si ved å fortelje og synleggjere historia til lokalmaten.
- Årstider, roller som maten kan ha, ulik mat til ulike høgtider
- Korleis lykkast med å få fram historia til produkta
- Korleis bruke ressursane, produksjon av råvarer, konservering av mat, ta vare på mat, tradisjonar rundt maten gjennom året
Meld deg på her
Deltakaravgift: kr. 350 per person (inkluderer kaffimat og lunsj).
Ta kontakt med tone@valdres-nhage.no om du har spørsmål til påmeldinga.